Cyber Risk Score

Cyber Risk Score

Kontrakt for skytjeneste som måler virksomhetens risiko fra sin eksponering på internett

Avtaleinnhold

Ved bruk av en Cyber Risk Score-tjeneste vil virksomhetene få bedre kunnskap om egne problemer og utfordringer knyttet til sikkerhet på internett. En Cyber Risk Score-tjeneste med tilsvarende funksjonalitet kan benyttes til å følge opp underleverandørenes score og etterlevelse.

Rammeavtalen er ingått med én leverandør. Avtalen vil ha en varighet på maksimalt fire år inkludert opsjoner.

Tjenestens effekter kan grovt sett deles i tre, der den samlede effekten er økt informasjonssikkerhet og personvern i offentlig sektor:

  • Nasjonal situasjonsforståelse: Oversikt på tvers av alle virksomhetene, noe som kan tilrettelegge for nasjonal styring og kontroll med viktige informasjonssikkerhetsmessige utfordringer.
  • Strategisk styring i virksomhetene: Sammenstilling og oversettelse av komplekse informasjonssikkerhetsmessige forhold til enkle måltall som gjør det lettere for de sikkerhetsansvarlige å kommunisere med virksomhetsledelsen.
  • Operativ oppfølging i virksomhetene: Informasjon om sårbarheter som virksomhetene kan benytte til å forbedre informasjonssikkerheten på internett, inkludert oppfølging av leverandører (tredjeparter) og oppfølging av etterlevelse (compliance).

Les mer om hvordan din virksomhet kan dra nytte av en Cyber Risk Score tjeneste.

Tildeling av avtalen

Mer informasjon om utprøving av tjenesten

Utprøving av en Cyber Risk Score tjeneste (juni 2023)

Invitasjon til alle offentlige virksomheter for deltakelse i pilotprosjekt (22.06.2022) 

Tilslutning til avtalen

Kunngjøringer

Oppdatert: 29. august 2024

Kontakt

Gi oss tilbakemelding!

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Ta kontakt med oss!

E-post: markedsplassen [at] dfo.no (markedsplassen[at]dfo[dot]no)

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.