Markedsundersøkelse: Kostnadsplanlegging og optimaliseringsverktøy for skytjenester

Markedsplassen for skytjenester har publisert en veiledende kunngjøring for å innhente informasjon om markedet for kostnadsplanlegging og optimaliseringsvertøy for skytjenester. Kunngjøringen er tilgjengelig både på Doffin og TED.

For å sikre kostnadseffektiv og bærekraftig bruk av skytjenester, har Markedsplassen for skytjenester (MPS) til hensikt å tilgjengeliggjøre relevant veiledning og verktøy for norske offentlige forvaltningsenheter. Målet er å gi dem en bedre forståelse av sine skytjenester, med hensyn til kostnad, bruk og miljøpåvirkning. I denne undersøkelsen ønsker vi å snakke med alle leverandører som leverer tjenester innen: FinOps, GreenOps, Green cloud, cloud cost planning, cloud cost optimization, cloud cost management eller andre lignende områder.
Formålet med denne markedsundersøkelsen er å innhente informasjon som kan danne grunnlag for forberedning og planlegging av mulige anskaffelser gjennomført av MPS.

Markedsanalyse

Request for Information for Cloud cost planning and optimization tools.pdf
pdf 103.63 KB

Markedsundersøkelsen er kunngjort i Doffin og TED.

Hurtiglink til spørreundersøkelse: Questback

Dersom det er ønske om en-til-en dialog kan dere ta kontakt direkte med prosjektleder David Behrens på +47 415 46 531 eller david.behrens@dfo.no.

Fristen for å svare på den veiledende kunngjøringen er satt til 15. januar, men det er mulig å svare på spørreundersøkelsen i Questback helt frem til 29. februar. Besvarelser etter frist for veiledende kunngjøring innebærer risiko for at deres svar ikke blir hensyntatt i den pågående strategiprosessen.

Vi håper så mange som mulig tar seg tid til å delta.

Publisert: 14. desember 2023 Oppdatert: 15. desember 2023

Kontakt

Gi oss tilbakemelding!

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Ta kontakt med oss!

E-post: markedsplassen [at] dfo.no (markedsplassen[at]dfo[dot]no)

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.