Skyforum

MPS inviterer til Skyforum - Informasjonsmøter for offentlig sektor, leverandører og andre interesserte.

Dato: 18.09.2024

Klokka: 13:00 - 15:00

Lokasjon: Økern Portal, Lørenfaret 1C, 0585 Oslo

*Påmeldingsknapp blir aktivert i forkant av hvert enkelt Skyforum

Agenda

MPS lanserer avtale Cyber Risk Score

Oppdateringer

  • Om MPS - Status og bruk av våre avtaler
  • CIPS - Prosjektstatus for konkurransepreget dialog
  • FinOps - Utprøvingsprosjekt FinOps og oppsummering markedsundersøkelse innen AI
  • Cloud R&A - Oppsummering markedsundersøkelse og pågående brukerundersøkelse
  • CyberX - Oppsummering markedsundersøkelse og Cyber Risk Score avtalen
  • Cyber Risk Score avtalen (KPMG/RiscRecon)

Om Skyforum

Skytjenester blir stadig mer aktuelt i dagens samfunn, og mulighetene i skyen strekker seg mot uendelig. Mer og mer informasjon blir lagret i skyen, og med en prismodell med stort sett variable kostnader øker risiko parallelt med bruk. Markedsplassen for skytjenester jobber med å gjøre opplevelsen med bruk av skytjenester brukervennlig og bærekraftig, slik at offentlig sektor trygt og enkelt skal kunne utnytte mulighetene innen sky og få mest mulig ut av pengene.

Målgruppe

Vi ønsker at både sluttbrukere og leverandører skal samarbeide med oss for å optimalisere bruken av skytjenester, og vil dermed gi innsyn i vårt arbeid. MPS avholder derfor regelmessige informasjonsmøter for å informere om hva vi jobber med, og for å skape et samlepunkt for aktører innen skymarkedet. Vi håper å høre fra både statlige, kommunale og fylkeskommunale virksomheter, samt deltakere fra leverandørsiden.

Vil du bidra til den positive utviklingen for å optimalisere bruken av skytjenester innen offentlig sektor?

Ønsker du ytterligere informasjon?

Oppdatert: 4. september 2024

Kontakt

Gi oss tilbakemelding!

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Ta kontakt med oss!

E-post: markedsplassen [at] dfo.no (markedsplassen[at]dfo[dot]no)

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.